Veilig en vertrouwd

7 augustus 2017 - Antananarivo, Madagaskar

Denk je bijna met het vliegtuig in Parijs te mogen landen, zet je de vluchtinformatie op je schermpje aan en blijk je pas ergens boven Egypte te hangen. Wat is Afrika groot! Toch voorspoedige vluchten gehad en met slechts half uurtje vertraging weer veilig op Schiphol geland. Dit keer dus 'helaas' te weinig vertraging om een schadevergoeding te claimen om voor een volgende vakantie te sparen. Of we de reisverzekering nog moeten raadplegen wordt de komende dagen duidelijk, want we missen vooralsnog 1 van de drie rugzakken. Waarschijnlijk in Parijs achtergebleven. Ik verwacht dat ie morgen door de TNT bij ons op de deurmat bezorgd wordt.
Inmiddels in de auto naar huis. Geen cultuurshock hier; het ziet er allemaal weer heel vertrouwd uit op de weg. Ik mis niet: de gaten in het wegdek, de zebu's en kippen op de weg, de riksja's, de voetgangers op de weg. Prima om weer thuis te zijn. Zin in boterham met hagelslag en een uitgebreide douchebeurt om Afrika van me af te spoelen.
En hiermee eindigt mijn reisblog. Als je ooit meer wil horen of zien over Madagaskar, laat dat dan gerust weten.

1. Marion:
    7 augustus 2017
    Ik heb met plezier je reisblogs gelezen, welkom thuis!