Kinderspel

2 augustus 2017 - Ifaty, Madagaskar

Spelletjes vanuit mijn kindertijd zijn hier nog in bedrijf. Kuleke(kuiltje) knikkeren, tollen, elastieken. Vandaag waren kinderen aan het hinkelen op een in het strandzand getekende hinkelbaan. En aan het voetballen met zelfgemaakte ballen (uit todden met elastiek denk ik). Anderen hadden bootjes gemaakt van afval en minisurfplankjes die ze aan een touwtje door de branding trokken. Veel van de kinderen werden echter afgeleid uit hun spel door deze drie vazaha's met rugtassen en een fotocameraatje. Daar valt wat te halen, dachten ze. Maar hoe kun je op een strand met honderden kinderen iets weggeven zonder andere kinderen voor het hoofd te stoten?! Het was zo druk op het strand omdat de vissers binnenkwamen met de vangst en zij geholpen worden met uitladen en opruimen van hun (fotogenieke) zeilbootjes door de rest van de familie. Ze hadden mooi gekleurde visjes gevangen. Voor ons echter een lunch met pizza. Daarna hebben Peter en Bart de stoute waterschoenen aangetrokken en zijn met snorkels de zee in gegaan. Aan de kant was helaas niks te zien. Voor morgen toch maar een snorkelexcursie boeken.